.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پیش‌بینی رهاسازی بیش از 110 میلیون قطعه بچه ماهی در مازندران
مدیرکل شیلات مازندران گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 110 میلیون قطعه بچه ماهی سفید، کپور دریایی و بچه ماهی خاویاری رهاسازی شود.

به گزارش شمال نیوز، ولی‌الله محمدزاده  با اشاره به اینکه شیلات در زمینه احیای گونه‌های اقتصادی دریای خزر هر ساله اقدام به تکثیر و رهاسازی بچه ماهی می‌کند، اظهار کرد: امسال نیز این بحث در دستور کار شیلات مازندران قرار دارد که با توجه به سال تکثیر نیمه‌مصنوعی لارو در مرکز شهید رجایی ساری قرار است بیش از 80 میلیون بچه ماهی را در مصب رودخانه‌های رهاسازی کنیم.

مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به اینکه بحث رهاسازی بچه ماهی از دو هفته گذشته در استان مازندران آغاز شد، اضافه کرد: طی این مدت بیش از 20 میلیون قطعه بچه ماهی را رهاسازی کردیم.

این مسؤول با اعلام اینکه رهاسازی بچه ماهی تا اواسط مرداد ماه امسال در رودخانه‌های مازندران ادامه دارد، تصریح کرد: همچنین با مشارکت جامعه صیادی که نقش بی‌بدیلی در حفظ ذخایر و گونه‌ ماهی‌ها دارند در شیل‌گذاری 45 جایگاه پره تکثیر به‌صورت کاملا طبیعی درنظر گرفته شده که پیش‌بینی می‌شود بیش از 20 میلیون بچه ماهی سفید برای رهاسازی در دستور کار قرار گیرد.

محمدزاده یادآور شد: همچنین بحث رهاسازی 7 تا 10 میلیون قطعه بچه ماهی کپور دریایی و رهاسازی بچه ماهی خاویاری نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال 110 میلیون قطعه بچه ماهی سفید،کپور دریایی و بچه ماهی خاویاری رهاسازی شود، اظهار کرد: نتایج این اقدام در سبد جامعه صیادی می‌توان دید که باید تکثیر را تقویت کنیم که هم در بحث بحث کمیت و هم بحث کیفی‌سازی بچه ماهی با ضریب بازگشت بالاتری به سبد جامعه صیادی برگردد.

مدیرکل شیلات مازندران بیان کرد: در شرق استان به‌دلیل نداشتن رودخانه  13 تعاونی پره از امیرآباد تا میانکاله در بحث رهاسازی دچار محدودیت هستند که برای حل این مشکل طرح رهاسازی مستقیم را تعریف کردیم تا صیادان شرق استان نیز شاهد تور و سبد پررونقی و پرباری باشند./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.095 seconds.